КОНСПЕКТ УРОКУ
Урок позакласного читання
Тема : В.О.Сухомлинський
«Чому голуби прилетіли до Олега»
Мета: Познайомити
з оповіданням В. Сухомлинського.
Навчати
правильного, виразного, свідомого читання.
Вчити
порівнювати, аналізувати, робити висновки.
Розвивати
уяву, вміння висловлювати свою думку;
критичне
мислення, образне
мислення,
аналізувати прекрасне
візуально і виражене в почуттях..
Розвивати
уміння давати критичну оцінку своїм діям.
Виховувати
почуття відповідальності за доручену справу.
Обладнання: презентація ,інтерактивна дошка,ноутбук,проектор.
Хід
уроку
I. Організація
класу до роботи.
Слайд
1
Вчитель:Ось
дзвінок нам дав сигнал: працювати час настав.
Тож
і ми часу не гаймо і урок наш починаймо.
Слайд
2
Девіз
уроку:Люблю я свій розум, увагу і пам'ять,
Працює
мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю
все нове і мислю критично,
учителя
слово здійсню я практично.
Слайд
3
Вироблення
правил
Правила, за
якими будемо працювати на уроці:
- поважати
думку кожного;
- говорити
по черзі.
Слайд 4
ІІ. Асоціативні уявлення за
кольором
- З чим у вас
асоціюється оранжевий колір?
/Сонце, пісок, апельсин, соняшники,
персик і т. д./
- З чим асоціюється голубий
колір?
/Річка, небо, вода, глобус, море/
- З чим асоціюється чорний колір?
/ Земля, чорний одяг, взуття, машина,
ніч, гори /
- Які почуття у вас виникають, коли ви
дивитесь на колір
Оранжевий – радість, захоплення,
задоволення, любов.
Голубий – спокій, тишу, ніжність.
Чорний – смуток, страх, горе.
Слайд 5
ІІІ. Візуальне мислення за картиною Пабло Пікассо «Хлопчик
з голубом».
- Уважно розгляньте картину.
- Що тут відбувається?
- Чому ви так думаєте?
- Який настрій, які почуття виникають,
дивлячись на картину?
- Ми з вами налаштувалися на
позитивне сприйняття уроку, а для того, щоб він пройшов плідно нам потрібно
провести розминку.
Слайд 6
IV. Мовленнєва розминка.
-
Отже, прочитаємо скоромовку у різному темпі, з різною інтонацією.
1.Робота
над скоромовкою У
голубки - горлички
Туркотливе
горлечко
Горличка туркоче,
Горличка туркоче,
Горличка
воркоче.
Слайд
7
2.
Хвилинка – цікавинка Що ми знаємо про голубів? (розповіді
дітей)
Слайд
8
V. Мотивація навчальної діяльності Метод «Займи позицію» -Сьогодні на
уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про
добро, добрі справи, про відповідальність.
- А може не
треба про це говорити? Чи треба? (діти займають позицію «Треба», «Не треба»)
Слайд 9
VI. Актуалізація опорних знань.
- Діти,
ми продовжуємо знайомство з творами видатного українського педагога
В.О.Сухомлинського. А що ми вже знаємо про цю людину?
Бліц-опитування (Що
знаємо про В.О.Сухомлинського?)
1.Хто такий
Василь Олександрович Сухомлинський?
( великий
педагог, мудрий учитель, чудова людина).
2. Які твори
він писав для дітей? ( коротенькі
повчальні і дуже змістовні)
3.Які його
твори ви прочитали ? («Руденький», «Горбатенька дівчинка»…)
4.В якій школі
він працював? (Павлишській школі)
5.Що він
виховував у своїх учнях?(найкращі людські якості)
Слайд
10
VII. Повідомлення теми і мети уроку . Метод передбачень
«Кошик
ідей»
- Сьогодні
ми будемо працювати над оповіданням В.О.Сухомлинського «Чому голуби
прилетіли до Олега» - Назва оповідання - розповідне речення. Прочитайте його
так, щоб воно стало питальним.
- Чому голуби
прилетіли до Олега?
Дайте
відповідь на це питання.
VIII. Робота над текстом. Усвідомлення .
Сдайд
11
1.Читання
твору вчителем . Метод «Читання з зупинками»
Чому голуби прилетіли
до Олега
1
частина
В маленькій сільській школі
на високому стовпі серед подвір’я стоїть дерев’яний будинок. З
віконцями й дверима, немов справжній. Живуть у ньому голуби.
Щодня діти приносять
голубам корм: хто пшеницю, хто хліб, а хто гречку. Голубів годують по черзі.
Той, чия черга
підійшла голубів годувати, кличе їх до себе: гуль –гуль. Голуби їдять корм, але
бояться наближатися до дітей.
«Чому вони бояться? Чому до рук не
йдуть?» - дивуються діти.
- Чому
ж бояться голуби?(відповіді дітей)
2 частина
Слайд
12
В останній день навчання вчителька
сказала, щоб влітку теж по черзі приходили діти до школи й годували
голубів. Минуло літо.
Настав перший день навчання. Кожен
школяр, ідучи до школи, подумав про голубів: як там вони живуть? Кожен набрав
повну кишеню корму.
Ось і шкільне подвір’я.
Вчитель каже: «Розійдіться, діти,
по подвір’ю, станьте поодинці. Хочу побачити, хто годував голубів улітку».
Діти розійшлися по подвір’ю, стали
поодинці. Кожен почав кликати: гуль-гуль … і корм на землю сипати.
Слайд
13
Робота в
групах. Метод «Сторітеллінг»
- Як
ви вважаєте ,що було далі?
3 частина
Слайд
14
Знялися голуби зі свого
будиночка і полетіли всі до Олега. Клюють близько – близько,
один навіть на плече сів, другий на руку.
А інших дітей голуби немовби й не
бачили.
Василь Сухомлинський
- Чому
голуби прилетіли тільки до Олега ?(відповіді дітей)
Слайд 15
2. Фізкультхвилинка
Слайд
16
3.Самостійне читання тексту.
4.Складання
запитань до тексту
Робота в
парах . Гра «Ти-мені, я-тобі » / Можливі варіанти запитань/
- Хто зробив
будинок для голубів?
- Чому голуби
не помітили інших дітей?
- Яким був
Олег?
- За що голуби
полюбили Олега?
- Чим були
зайняті діти влітку?
5. Робота над
запитаннями вчителя
- Діти,
на вашу думку, як почували себе учні, коли всі голуби полетіли до Олега?
- Хто
дав завдання дітям влітку годувати голубів?
- А
перед ким їм повинно бути соромно?
- Чи
сподобався вам Олег? Чим?
Слайд
17
- Чи
відповідає ілюстрація тексту.
6. Визначення
головної думки твору. Бесіда
- Як
ви думаєте, з якою метою написане оповідання?
- Отже
, ми ще раз переконалися ,що Василь Сухомлинський у своїх творах підкреслював,
що добра людина з прихильністю і любов’ю ставиться не лише до людей, а й до
тварин, рослин. Добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому
болю.
IX. Підсумок уроку.
1.Вправа
«Так. Ні»
- Чи
обов'язково було дітям підгодовувати птахів?
Якщо —
так, то чому?
Якщо —
ні, то чому?
Слайд
18
2. Робота над малюнками РЗМ ( по
варіантах)
«Яке
добро я можу зробити для…»
Вчитель: А
зараз повторіть пошепки за мною:
- Я буду
зростати доброю ,відповідальною людиною.
- Я
намагатимуся допомагати людям і тваринам завжди і своєчасно.
Кажуть,коли народжується дитина, Бог запалює на
небі зірку і посилає на землю до неї ангела-охоронця. Коли немовля спить,ангел
цілує її тричі: в голову-аби воно зростало розумним, в личко – щоб було гарне
та в груди,щоб здоров’я,любов та добро вселилось в його тіло,серце й
душу.
Тож я бажаю вам , щоб ангел-охоронець завжди лишався з
вами, охороняв вас від усього злого і допомагав творити добро.
Слайд
19
X. Домашнє завдання :
прочитати
текст, скласти по 2 запитання;
скласти
розповідь від імені Олега;
обґрунтувати
думку "Голуби в цирку - за і проти».
Вставити як "телевізор"
<iframe src="https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vTub8-Ymurtv4MXyBSRjXMgdVw-j1hLWLCjXJdLYlcFcZn4AvNScdmN_D3272cy1RUO1tt_m55we8HF/embed?start=false&loop=false&delayms=3000" frameborder="0" width="480" height="299" allowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true"></iframe>
Вставити як "телевізор"
<iframe src="https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vTub8-Ymurtv4MXyBSRjXMgdVw-j1hLWLCjXJdLYlcFcZn4AvNScdmN_D3272cy1RUO1tt_m55we8HF/embed?start=false&loop=false&delayms=3000" frameborder="0" width="480" height="299" allowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true"></iframe>
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.